GRASBAANRACES

Aankomende evenementen

  • Geen aankomende evenementen beschikbaar

Evenementen

« maart 2024 »
zomadiwodovrza
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Volg ons op

Wie is online

Er zijn momenteel 0 gebruikers en 1 gast online.

Algemene ledenvergadering 13-2-2015 in het Witte huis te Donkerbroek

 

Opening

 

Patrick Roth opent om ca. 20.00 de vergadering en heet ruim 50 leden en vrijwilligers welkom.

 

Terugblik seizoen 2014

 

Afgelopen jaar hebben we qua leden echt niet te klagen gehad,ook veel wedstrijden waar de meesten ook allemaal zijn doorgegaan, zelfs Jubbega waar veel auto’s met een trekker op en af geholpen moesten worden, waar door veel hulp, deze wedstrijd toch door kon gaan.

Hoogtepunt was toch wel De Cyriel Versteden memoriaal wedstrijd in Willemsoord, waar de Bokaal na een spannende superfinale door Dirk Werkman is gewonnen.

 

Met deze wedstrijd hebben we een gevalletje gehad waar een aantal rijders van ons het maïs land als speeltuin hebben gebruikt en veel maïs was platgetrapt, de betrokken rijders hebben als straf de gehele dag moeten meehelpen met stenen ruimen op de baan, en is op deze wijze weer goed opgelost.

 

Ook hebben we een aantal mensen wat wedstrijden moeten schorsen vanwege hun gedrag.

We hebben afgelopen jaar met het bestuur en vrijwilligers een trainingsdag gehad van Erik Vissering om de EHBO te kunnen assisteren.

Het was weer een zeer geslaagd jaar dankzij onze rijders en trouwe vrijwilligers, waarvan we voor komend jaar weer een aantal nieuwe aanmeldingen hebben.

 

Kasverslag

 

Henk Haantjes doet verslag van het financiële gebeuren van afgelopen jaar, nieuwe grote kosten posten zijn de vrijwilligers vergoedingen die we ingevoerd hebben om de vrijwilligers iets tegemoet te komen in oa hun benzine kosten.

En het vervoer van de jurywagen is een grotere kostenpost geworden omdat we nu een vrachtwagentje huren waar Henk Kramer nu de jurywagen naar de plaats van bestemming brengt. Verder is het weer een mooi positief resultaat.

 

Freddie de Vries vraagt naar de post overige kosten,dat is dit jaar een vrij grote kostenpost omdat onze muziek installatie wat haperingen heeft gehad, aanschaf nieuwe draden en microfoon.En of deze post dan niet de benaming muziekkosten zou kunnen krijgen, dit is sporadisch dat we zoveel kosten aan de muziek hebben om daar een nieuwe boekingsnaam

aan te geven,volgend jaar kan deze wel niet nodig zijn.

 

Oege de Jong vraagt naar inkomsten van catering, hier hebben wij geen inkomsten van.

 

Klaas Oosterveld heeft het eea op en af getrokken en komt zelf met een verschil.maar na uitleg van de al gedane leden betalingen in 2014 die voor het boekjaar 2015 zijn, en de nog ontvangen debiteuren, is dit ook weer duidelijk en komt alles weer netjes op 0.-

 

 

 

 

Kascommissie

 

Bestaand uit Willem Dekkinga En Jan Dootjes zijn met Henk bij Carla in Harkema thuis geweest en hebben alles nagekeken, en Willem complimenteert Henk voor het zo goed bijhouden van de financiën.En Jan Dootjes bedankt Carla voor de gezellige ontvangst en zou graag volgend jaar weer in Harkema komen.

Deze keer was Willem voor de tweede keer en volgend jaar is Jan Dootjes samen met Arjen Portijk,en als reserve word Freddie de Vries gekozen.

 

Vrijwilligers beleid

 

Vrijwilligers vergoeding ingevoerd omdat veel mensen wat zuiniger aan moeten en dan het bezinegeld om op de wedstrijden te komen ook moeilijk kunnen missen,en degene die rijdende familieleden hebben wel vergoeding dmv vrij inschrijfgeld kregen.

De mensen hebben de keuze gekregen per wedstrijd of eenmaal eind van het jaar uitbetaling, in overleg is dit graag eind v/d jaar ineens.

Er zijn vanavond ook nieuwe vrijwilligers aanwezig dit is fijn dat we komend jaar wat extra handjes zullen hebben. Ook geweldig dat sommige ouders s’ochtends of s’avonds even meehelpen met opbouwen of opruimen dit scheelt enorm veel tijd.

Ook krijgen we steeds meer KNMV banen erbij, en waar we dan complimenten krijgen dat ons rennerskwartier zo netjes word achtergelaten,we hebben wel eens wat mensen moeten aanspreken op hun achtergelaten rommel, en al doende leert men. Graag komend jaar ook graag met zijn allen er even omdenken dat een ieder zijn eigen troep meeneemt ,dat scheelt onze vrijwilligers enorm veel werk!!.

 

Opleiding vrijwilligers

 

Het monstertuck ongeval heeft voor onze sport ook consequenties en dan vooral met aanvraag van vergunningen,het blijkt al dat de formulieren die bij de aanvraag moeten worden ingevuld al extra uitgebreid worden,de eisen worden ook steeds hoger.

Onze nieuwe banen worden door de KNMV ook van tevoren gekeurd, en zelf moeten we rekening gaan houden met bredere veiligheids zones.

De KNMV gaat ook mensen opleiden als gecertificeerde baanofficials en graag zouden we ook een aantal van onze mensen deze cursus willen aanbieden, om beter aan de eisen van tegenwoordig te voldoen.

De baan/motorsport word tegenwoordig flink tegengewerkt door mensen die geluidsoverlast ondervinden, dit is vooral op de Prikkedam en Staphorst het geval en dan is het meestal een klacht van 1 persoon die er dan ook nog maar pas woont, wij hebben zelf eerst problemen gehad in Lutjesgast maar dat is door juiste samenwerking en overleg goed opgelost.

 

Er is tegenwoordig vrij veel onbeschoft gedrag, zal niet verbazen maar komt toch ook bij de VTBM voor, van rijders en aanhang jegens vrijwilligers en bestuur dit komt voor op een wedstrijddag maar ook na de wedstrijd op facebook en twitter, deze vrijwilligers staan op en om de baan om de rijders een mooi jaar te kunnen bieden dat ze een mooi aantal wedstrijden kunnen rijden,en als ze dan op deze manier worden aangevallen is het plezier er snel af. Dus voor diegenen die dit betreft de vrijwilligers staan er vrijwillig en voor jullie plezier, behandel ze met respect !!

Op de baan mag gestreden worden, maar gedraag je daarna !!

 

 

Bestuurssamenstelling

 

Vorig jaar hebben we Pieter Eckhart erbij gekregen in plaats van Halbe v/d Meulen.en om het bestuur iets te uitbreiden hebben we Wabe de Jong en Loes Hoogerhuis bereid gevonden.

Carla Woudstrra heeft aangegeven per volgend jaar haar functie te willen neerleggen, en Henk Haantjes zou dan graag het jaar erop willen stoppen.

We zoeken dan voor deze functies dan ook nog juiste kandidaten, er zit wel flink werk in beide functies, maar Henk en Carla hebben dit de afgelopen jaren wel met veel plezier gedaan met een fijne groep bestuursleden.

 

Reglementen

 

Graag zouden we willen dat de vlaggen bij een ieder, maar vooral de kleintjes als ze gaan rijden goed duidelijk zijn, graag opletten kinderen bij een rode vlag of andere situaties niet plotseling midden op de baan gaan stilstaan, dit kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden.

Het wegrijden bij de start is een vereiste om aan wedstrijden te kunnen deelnemen, de ouders moeten dit zelf eerst thuis of elders met hun kinderen trainen.

Bromfiets controle hadden we dit jaar wel ingepland maar door bepaalde situaties is dit er niet van gekomen, dit gaat komend jaar echter wel gebeurden omdat er bij sommige brommers grote vraagtekens zijn of de cilinderinhouden wel kloppen.

-de 125 jeugd klasse gaat de leeftijd van 16 naar 18 jaar

-2 tact word max 150 cc

-valse start regeling blijft bij ons hand aan de helm,de KNMV heeft gelukkig directe uitsluiting geschrapt en heeft nu de regel dat de rijder moet 15 meter achter het startlint starten.

-Tear off’s zijn bij ons ook verboden.

-Bij unfair gedrag dus bij schorsing moet de rijder een wedstrijd meehelpen als vrijwilliger om eens het gebeuren van de andere kant te bekijken. Bij niet komen opdagen dan de eerst volgende wedstrijd, er word niet eerder gereden dan dat ze een dag hebben meegeholpen.

-Stopzetter bij de KNMV niet langer verplicht, maar bij ons nog wel ivm met de veiligheid en omdat wij hoofdzakelijk zonder schutting rijden. Dit word bij de keuring gecontroleerd.

-De reglementen komt een nieuwe versie van, de huidig reglementen bevatten onduidelijkheden.

 

Districtslicentiehouders / KNMV J&N. competitie

 

J&N competitie rijders met een districtslicentie mogen ook deelnemen aan de KNMV wedstrijden. Dit gaat op basis van vrije inschrijving je kunt je morgens bij inschrijving melden.

Dit gaat om de klassen 50/65/85/dames als er voldoende zijn /follow up runner up/specials nationalen.

Bij de jeugd klassen betaal je € 5.- extra inschrijfgeld en de sr. klassen € 10,- dit ivm met een daglicentie.

Je doet dan wel mee met het dagklassement maar niet voor de totaal plaatsing of je moet ook een knvw lidmaatschap hebben.

Dmx rijders mogen gewoon bij ons rijden en onze rijders mogen ook aan de dmx wedstrijden deelnemen.

Kalender 2015

 

Patrick neemt de kalender door.

Deze is weer mooi gevuld, dit jaar zonder Opende SBO omdat er door de KNMV een wedstrijd op de week erna op de zaterdag is ingepland.

Vraag of Oosterwolde ook weer op de kalender komt zolang de boer het land aan een bollen boer heeft verhuurd zal dit niet gaan om structuur bederf van de grond te voorkomen.

-Misschien in de volgende jaren nog wel meer nieuwe banen erbij.

-Nunspeet gaat eerst ook nog niet lukken, maar de organisatie wil toch wel graag in de toekomst een grasbaan wedstrijd dat hebben.

 

Rondvraag

 

-Brugt Vorenholt vraagt over het inschrijfgeld, dit blijft € 15,-

-Jan Dootjes vraagt om nieuwe kleding voor de vrijwilligers wat er nu is word minder,hier gaat het bestuur mee bezig.

Rugnummers bij de knmv hoeft niet perse aan hun eisen te voldoen maar moet net zoals bij ons wel duidelijk te lezen zijn.

-Geluid in rennerskwartier is niet altijd duidelijk,We zullen proberen om de toeters zo goed mogelijk te verspreiden ,maar er worden ook vaat stekkers uitgetrokken en omgedraaid omdat mensen er “last:” van hebben.Graag een ieder er even om denken en let zelf ook even op met wanneer je moet rijden en je krijgt niet alles van de omroeper mee.

Aantal ronden ST1 A +shorttrack is finale 6 ronden (of we moeten in tijdnood zitten)

 

Arjan de Jong achtergrond kleuren letten we al op ,en dat blijft zo moet aan de eisen voldoen .

Oege misschien monitoren op rennerskwartioer plaatsen met mededelingen en rijders indelingen.

Dit is niet haalbaar zit je met stroom toevoer en zeer kwetsbaar voor breuk etc.

Als we met zijn allen even opletten of er geen stekkers uitliggen etc werkt het via het omroep systeem prima.

Henk Kramer of de eisen van de Veteranenklasse iets soepeler kunnen, dit gaan we niet versoepelen de veteranen klasse is voor de 40 plus rijders die in andere klassen niet de sterren van de hemel rijden ,en die graag avonds weer volledig in takt naar huis willen. De rijders die in de overige klassen nog lekker mee rijden en hun plekje, nog goed kunnen verdedigen horen nog niet in de veteranen.

Schokker merkt op dat de toiletten soms een drama zijn, dit klopt het zou fijn zijn als een ieder er zelf ook even goed om denkt hij hij of zij dit achterlaat.En misschien is er iemand die tegen vergoeding zich aan bied om een paar keer daags even met een dweil /doekje de dixies wil opfrissen, graag dan even melden bij het bestuur.

Lunchpakketten vrijwilligers en drinken is ook niet altijd op tijd of voldoende, moeten we even goede afspraken met organisator of Karin over maken.

-trainingen zal niet voor de eerste wedstrijd worden ivm bijna alle banen zijn dan nog gesloten,maar gaan ons best doen om nog wel iets voor elkaar te krijgen, en dan zoeken we ook nog mensen die dan eventueel wel training zouden willen geven.

 

Afsluiting

 

Patrick sluit de vergadering om 22.10 en bedankt een ieder voor zijn /haar aanwezigheid en bij vragen kunt u altijd terecht.